torsdag 28 juni 2012

Nuet......vad är det egentligen?

Mitt "nu" har skiftat en hel del under resan. På västkusten t.o.m.Blekinge fanns det förutom hantera jobbig sjö även att Anders och jag hade koll på var andra ute till sjöss. Sen dess har det varit orientering och att hitta ensamlunken även när det brallar i och är skitväder.

Jag kommer fram tids nog. Att ta i för hårt ...om jag av säkerhet inte måste...dränerar bara energi. När solen är framme är det mesta ok. Regnar det är det också ok...om jag hunnit packa ner allt före. Efter Sth skärgård har det varit "hur lurar jag motvind och vågor" som adderats med " var kan jag gå iland för att äta eller sova för natten" sen stenar och klippor dominerar. Just nu hoppas jag på lite sol som kan torka upp lite prylar inkl tältet. Ligger vid södra " infarten till Härnösand". Det som är häftigt i nuet är att även träffar människor man aldrig skulle mött annars som senast Leon i Stocka eller Sigrid och Sune på Lörudden.


1 kommentar: