tisdag 12 juni 2012

Brå(k)viken suger

Hade flera personer som jag pratde med på S:t Anna Gården samt att jag vaknade sent som gjorde att det blev sen start ....idag igen. Oavsett var det trevligt med en pratstund. Arkösund var i sikte redan från första paddeltaget. Hade t.o.m. sol större delen av vägen utom när jag kom fram....ösregn. Men vad spelar det för roll var blöt ändå. Fick dra på överdragskläder för att gå och käka. Från Arkösund tog jag den rakare vägen mot Oxelösund och gick genom Kung Sigmunds inseglingskanal ...en häftig återöppnad/muddrad historisk kanal...kolla härp

Gick mellan öarna i Bråviken ....så långt det fanns några. Med en liten medvind gickjag på kompass sen. Men som alltid med större vatten.....den blir hoppigt i slutet. Vågorna kunde inte riktigt bestämma varken var ifrån de kom eller vart de skulle! Tack och lov att pannbenet växt till sig lite.
Oxelösund blev det i alla fall. Hoppas det finns trevligare ställe runt i kring för denna orten har inte han där uppe lagt sista handen på.
Har slagit upp tältet på Stora Trässö. Fick flytta det 2 ggr pga stackmyrorna nästan bar iväg det ........kändes som en g:a Kalle Anka film från julen :-(


2 kommentarer:

  1. Jäklar vilken fart du har! Jag är så impad!
    Själv tar barnen och jag flyget till Köpenhamn på torsdag och sedan vidare till Aspö på söndag. Men jag fortsätter att hänga med!

    Paddla och var glad! :)

    SvaraRadera
  2. Vi hade Team-möte idag så vi tog upp bilden på dig i rött regnställ (eller vad det nu är) för att du skulle få vara med på ett hörn ändå. Fast det var en del diskussion om det verkligen är du på bilen, vissa tyckte inte att det gick att känna igen dig. ;-)

    Men vi fortsätter att heja på dig!

    SvaraRadera