lördag 9 juni 2012

Mister Hult eller Misterhults skärgård

Figeholm var bra att lämna tidigt. Just där jag slagit upp tältet samlades en hel bunt pigga ungdomar från olika klubbar för att segla optimist-tävling. Annars var det en ganska seg öppning på dagen. Vinden växlade hela tiden så jag roade mig med att tippa vind riktningar och paddlade för att få mest vind i ryggen. Lyckades ganska hyfsat. Hade ett längre lunchbreak på en kanonfin lägerplats. Energin kom tillbaka som på beställning. Det gjorde att jag trillade iväg med 52km ända till Västervik...eller rättare sagt på en udde utanför. Västervik ursprungsorten för min kanot som tillverkats där på Vituddens kanotvarv. Bestämmer mig imorgon om jag tar en sväng inom byn eller fortsätter norrut.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. ...och jag måste ju säga att jag är sanslöst imponerad av ditt uppdrag!

    Skriv en dikt om dagen så orkar du paddeltagen, som en dans som ger dig en rejäl chans att klara av det du förutsatt dig hur långt det än må kännas. Tänker du på ord och mening ska du se att målet snart börjar brännas!

    SvaraRadera