måndag 4 juni 2012

Anders "kastar in handduken".

Efter 19 dagar och 82 mils(443nm)paddling, vilket är ca 36% av sträckan till Haparanda, ger jag upp.
Enformigheten under de 8-10 timmar långa paddeldagarna har gjort mig enormt uttråkad. Känns inte roligt längre!
Därtill kommer en enormt stor saknad av Anna-Karin och barnen, vilket gör att jag nu väljer att avbryta HBB i Karlskrona.

Jag känner stor respekt för de som genomfört HBB, då de besitter en mental inställning som jag inser att jag saknar.
Jag vill tacka alla som via sms, mail mm stöttat oss under dessa dagar.

Värst är dock att svika Bengt, som har mer av den mentala inställningen som krävs. Han valde dessvärre fel paddelkompis.

Totalt sett är jag mer än nöjd med min prestation och ska bära med mig vunna erfarenheter i livet.
/Anders

4 kommentarer:

  1. Du ska absolut vara nöjd med din insats och det är ingen skam att bryta. Jag har självt brutit två gånger av olika skäl.
    Synd bara att du missar finaste sträckan som kommer efter Oskarshamn och uppåt. Men du kan ju återvända dit nån annan gång.
    Jag önskar Bengt lycka till på den fortsatta färden.
    //Peter

    SvaraRadera
  2. Det är absolut ingen svaghet att erkänna sig besegrad av det mentala ! Utan det är en styrka att kunna inse sina begränsningar.
    Skulle ju själv paddla nästa år men har insett att jag måste få ihop år av paddling innan jag ger mig iväg.
    Lycka till i fortsättningen.

    SvaraRadera
  3. Jättebra kämpat Anders. Jag är mycket imponerad att du kom så långt.
    /Jompa

    SvaraRadera
  4. Bra kämpat Anders! Vilken resa du har gjort. Jag är klart impad av din prestation!
    Kram Lolo

    SvaraRadera