torsdag 21 juni 2012

Utvald i Utvalnäs

Ibland är försynen helt så man nästan trillar av pinn. I morse i den lilla fiskehamnen Sikhjälma pratade jag en stund med damen som upplät strandenför kanoten och volleybollplan till mintältning. En liten farbror kommer gående och ska fota nåt i området. Han verkar känna folket omkring så han kommer fram till oss. Efter en stund visar det sig att han är pappa till en av våra kompisar som vi tillbringade ett 10tal båtsemestrar i Sth skärgård med. Hade t.o.m. varit hemma och käkat middag hos denna farbror för en 17-18 år sen!
Gävlebukten i siktet var ambitionen för dagen. Paddlade ner mot Skutskär en bit tyckte att vind och vågor höll sig något sånär så det blev kompassriktning  NO. Landade efternågra timmar i Utvalnäs fiskehamn. Går för att fråga om lov att använda slipen för kanoten samt leta tältplats. I första huset jag hör efter möts jag av ett trevligt par var av en visa sig vara en yrkeskollega på TRV! Världen är liten. Dessa toppen-människor lånade dessutom ut sitt gästhus för natten och bjöd på mat, dricka och kaffe. En riktig fest efter mina mått numera. Ibland känns det som det är förutbestämt eller utvald på något sätt eller är det bara försynen?
Imorgon midsommarafton - fortsätter norrut. Söderhamn i sikte.....
Nedan utvalnäs brygga




1 kommentar:

  1. Tack för senast!

    Det var verkligen en toppenöverraskning när du helt plötsligt stod vid mitt staket. Det var även mycket trevligt att få prata med dig. Jag försökte skicka lite bilder via mejladressen jag fick. Förmodligen missuppfattade jag den eftersom jag fick ett felmeddelande tillbaka. Mejla gärna adressen till beisi.sundin@hotmail.com.
    Hoppas att allt "flyter på" enligt din planering.

    Lycka till!

    SvaraRadera