tisdag 19 juni 2012

Mitt i nyllet.......

Efter att ha följt utsidan på Singö med hyfsat lä brakade det loss med hård vind mitt i nyllet. Det blev att söka "ö-hoppa" för att få lite mindre vind och vågor. Det har varit en dag då jag har fått gå nära max för att besegra vindbyarna som kom oavbrutet. Väl framme vid färjeläget till Gräsöfärjan och 200 m från Öregrunds hamn fanns inte mycket kräm kvar så det var lika bra att gå iland. Öregrund har en väldigt mysig gästhamn om än att det ligger väldigt öppen för nord/nordostvindar. Restaurangen jag åt på tyckte jag behövde lite mer energi så jag fick med mig ett extra matpaket. Folk är otroligt hjälpsamma när man kommer med sin paddel på axeln. Försöker komma iväg tidigt imorgon med förhoppningar om mildare vind.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar