söndag 17 juni 2012

Stockholms skärgård i blötaste laget

Kom till Finnhamn igår efter att ha haft ösregn från Stavsnäs. Var lite för"eager" att komma fram då jag skulle träffa min hustru Pia och 2 superkompisar Toivo och Torbjörn. Följden blev att jag slarvade lite med orienteringen så det blev en extra timme i ösregnet. Kvällen blev toppen på krogen med Pia och T&T. Fantastiskt att dessa tar Vaxholmsbåten ut i ytterskärgård en lördag för att träffa en genomblöt tok som mig! Ösregnet var än värre idag när jag efter frukost fixade packningen. Fick vara inne i gästhamnens båthus för att inte få översvämning i skotten. Utanför Finnhamns norra udde visade vädergudarna att de spelat meterologerna ett spratt, SV blev NO med "regnspik" mitt i nyllet större delen av vägen till Furusund. Värdshuset tog emot en blöt kanotist o fixade en special middag;-)). Plötsligt var solen o medvinden där igen. Snabbt till Räfsnäs och träffade fler kompisar ( käkade ännu mer)som kört ända från Sth!! Man kan inte bli annat än rörd för hela denna helgens kompisuppställning. Ett stort tack till er alla!!! Speadade på till Lidö och väntande stuga. Har lovat att prata paddling o HBB färden imorgon till frukost för personalen här... Gonatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar