måndag 11 juni 2012

Riktig mat ger raketfart

Vaknade sent (försov mig hur man nu kan göra det utan att ha klockan på sig) på Ekudden. Min lilla lägerplats startade upp med sol vilket hälpte till att torka allt regnblött från igår. Kroppen hade svårt att gå igång idag. Med Fyrudden/Gryt för ögonen med påfyllnad av matförråd samt hägrande restaurangbesök gick det ganska ok ändå. Det är otroligt vad man lär sig skala bort störande moment när man har ett tydligt mål för ögonen. Säger bara det att vilken boost en riktigt stor lagad portion mat ger med en kopp kaffe efter......jag blev nästan hög av energipåslaget(?!). Kändes som jag flög fram från Fyrudden till vandrarhemmet S:t Anna Gården vid Lagnöströmmen. Trots landning i ösregn blev det klädtvätt och batteriladdning 'en masse.... putsade faktiskt mig själv lite oxå. Såg i spegeln för första gången på ett tag.....tvärbrun tvättbjörn ungefär från strupen och upp med bruna tassar i änden av armarna....resten är som besläktat med en magnecyl.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar