söndag 1 juli 2012

Åter efter inblåsning och saknad mobiltäckning

Härnösand blev bunkringsplats i fredags. Ville ta mig uppåt en bit till för att passa på ett besök hos Ulla, en gammal klasskompis sen IHR. Fick en fantastisk skjuts uta från H-sand och en bit upp inomskärs. Äntligen medvind var känslan tills jag kom till "havet" utan öar. Höga kusten kan nog lägga till att hög kust=höga vågor. Lyckades efter ett vattenslagsmål surfa in i Berghamn ett gammalt fiskeläge. Natt blev till kuling med ösregn samt omgiven av "Höga kusten"= höga berg blev till en totalskugga för mobiler. Åtminstone för den operatör jag har nu som verkar funka allt sämre ju längre norrut jag kommer. Ska försöka köpa på mig ett Telia betalkort a s a p. En ny inblåsningsdag blev det där det absolut inte fanns nåt att göra. Fick låna telefon och cykel i en stuga en bit bort. Tog en cykeltur/promenad över ett av bergen till en av grannbyarna. Firade vilodagen med en cola, en påse kanelbullar samt en stor kexchoklad. På kvällen träffade jag folket från de 2 båtar som också låg inblåsta för att höra om kustvädret. Det kunde finnas en tidig vindlucka som idag. Uppe med tuppen kom jag iväg och tog mig genom dyningarna utanför hamnen och ut på havet igen. Lyckade få till vilolä bakom de öar som fanns på vägen kompis Ulla i Ulvviken. Nu är allt tvättat, torkat och magen fylld. Fortsätter mot Ö-vik imorgon men går nog inte in till stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar