lördag 14 juli 2012

Dag 58. Upp i ottan och slåss med regnskurar

Utsikt mot Kalixhållet

Nu har jag varit på Pite havsbad i juli månad med skyfall, 12+ och dimma. Det är det inte många som lyckats med det på "Sveriges solsäkraste badstrand"! Gick upp vid 5 och lyckades packa kanotet precis före regnet. Kändes lite konstigt att käka frukost ensam iklädd torrdräkt på en rastbänk i en småbåtshamn medan regnet hammrar på. Det var motströms uppför Piteån in till stan. Väl inne höll jag på att sätta fast mig i sandbanken innan kanalen genom stan. Det är otroligt massa sandbankar och grund över allt! Jaaaa det kom säkert 40mm regn denna dag och vinden tryckte på från NO ....inte från syd som prognoserna sagt. Slutade med att jag körde upp ganska trött på en privat sandstrand i Pultviken. Tack och lov fick jag stanna där över natten för Maria och Daniel som också lät mig torka upp alla blöta prylar i sin bastu;-)) Dagens Paddling blev en racingresa när jag väl kom ut i medvinden. Surfade i små till stora vågor till Kallax by och gjorde fikabesök hos min simklubbschef i Täby Hasse Chrunak med fru Titti. Nu ligger jag och väntar på lite måttligare vind för nästa stopp någonstans bortåt Kalixhållet. Lite vila först...natti- natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar