onsdag 20 juni 2012

Norra Sverige på G

Öregrund hade dyningarna kvar sen igår trots att jag startade tidigt i morse. Det fortsatte att gunga ända förbi Forsmark. Där blev jag trots Johans info överraskad av den kraft som kylvattnet från kärnkraftverket hade när det forsade ut. Fick gå med strömmen en bra bit i havet innan jag kom över. Hade satt dagsmålet att runda första halvön som leder mot Gävlebukten. Det gick som jag tänkt. Det som sen inte gick enligt min "kartlösning" var att kunna komma iland efter udden. Knöliga klippor, stenrösen i massor ... en mardröm att få iland en kanot på. Till slut kom jag till kustremsans enda fiskehamn där några damer vänligt upplät sin strandbit samt en tälplats....på deras volley boll plan. Håller tummarna för vänlig vind imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar